yol-tem_agu - page 6

İmtİyaz Sahİbİ
Melİh Apa
Genel Koordİnatör
Emre Apa
Sorumlu Yazı İşlerİ Müdürü
Eren Cercİz
Sorumlu Edİtör
Eren Cercİz
Yazı İşlerİ
can kaplan - Mehmet Yılmaz
Reklam Satış
Merve İspİroğlu - Nevzat Kaygısız
Sorumlu Grafİker
Serkan Dalbudak
Tasarım
MİTHAT BALKAYA
Muhasebe / Fİnans
Seçİl Erman
Dağıtım
Aras Kargo
UPS (Ünsped Paket Servİsİ A.Ş.)
Baskı
Oksİjen Basım ve Matbaacılık
San. ve Tİc. Ltd. Ştdİ.
Seyrantepe Mah. İbrahim
Karaoğlanoğlu Cad. Altunta Ş Apt.
No: 35 D: 3 Kağıthane / İSTANBUL
Tel: 0 (212) 283 10 15 25
Fax: 0 (212) 283 10 16
Sertifika No: 40379
Avrupa Temsİlcİlsİ
Mediapoint & Communications - İtalya
-
Tünelcİlİk Türkİye Dergİsİ Türkİye genelİnde
dağıtılmaktadır.Basın Kanununa göre "yerel
sürelİ" yayındır. Tünelcİlİk Türkİye Dergİsİ Apa
Yayıncılık Reklamcılık ve Fuarcılık Ltd. Şİrketİ
tarafından T.C. yasalarına uygun olarak üç ayda
bİr yayınlanmaktadır. Tünelcİlİk Türkİye Dergİsİ’nde
yayınlanan yazı, harİta, fotokopİ, İllÜstrasyon
ve konuların tüm hakları Apa Yayıncılık’a aİttİr.
İzİnsİz, kaynak gösterİlmeden alıntı yapılamaz.
facebook/yolteknolojİlerİ
instagram/yoltunel
Yayın Türü
Feneryolu Mah. Bağdat Cad. Pakeser Apt. No:85 D:2
Kat:1 PK:34724 Kadıköy İstanbul
Tel: +90.216 302 53 82 (pbx)
Fax. +90.216 302 08 10
yayıncılık
Döviz kurunda yaşanan dalgalanma, inşaat sektörünü ciddi anlamda etkileyecek. İthal
hammaddeler, artan döviz kuru nedeni ile müteahhitlerin de fiyatlarla ciddi bir şekilde
boğuşması anlamına geliyor. Mesela, yol sektörünün ana hammaddesi olan bitüm
şu anda 3.034 TL/ton fiyatı üzerinden satılıyor. Yakın dönemde bu rakam 2.60 TL/
ton civarlarındayken, çok kısa sürede yükseldi. Bu artış, yol müteahhitleri için ciddi bir
artış. Elbette bitümün artması, birçok diğer alana da yansıyacaktır. Tablonun olumsuz
oluşu, şu an için projelerin durma noktasına geldiği anlamına gelmiyor elbette. Ancak
hammadesini ithal etmek durumunda kalan ya da döviz borçlanması olan firmalar (ki
çoğunun da böyle olduğunu düşünürsek) zorlanacak gibi gözüküyor.
Bir başka konu ise her gün ayak uydurmaya çalıştığımız teknolojinin engellenemez
yükselişi. Cebimize ya da evimize giren teknolojiye alıştık ancak inşaat sektöründe
sağlanan yenilikler, insanı şaşırtacak nitelikte. Özellikle her geçen gün geliştirilen makine
kontrol sistemleri, aslında insan hatasını ortadan kaldırarak projelerin daha otonom bir
şekilde yapılmasını amaçlıyor. Aslında odaklanılan iki nokta var; biri işin daha kusursuz
olmasını sağlamak, diğeri de maliyetleri aşağıya çekmek. Çünkü insan faktörü, hata
yapma olasılığının daha yüksek olması anlamına geliyor. Bu da en basitinden bir yol
projesinde kısa sürede bozulmaların oluşmasına, bakım onarım masraflarının artmasına
neden olabiliyor. Aslında bütün bunların odaklandığı tek bir nokta var, o da ölçebilmek.
Popüler değimle, ölçemediğiniz şeyi yönetemezsiniz. Teknoloji de bize bunu sağlıyor;
ölçmeyi ve veriyi değerlendirmeyi.
Tabloya bu açıdan baktığımızda, teknolojiyi üreten ülkelerin, gelecekte inşaat
sektöründen tutun da birçok alanda ekonomiye yön vereceklerini söylemek elbette
ki büyük bir bilgi birikimi gerektirmiyor. Çünkü teknolojiyi ya da fikri ithal etmek de
hammaddeyii ithal etmekten çok farklı değil. Her iki durum da dışa bağımlısınız. Son
dönemde yerli vurgusunun yapılması da buradan kaynaklanıyor. Çünkü yerli üretilecek
her hammadde ya da teknoloji, ekonomik anlamda gelişimi ve refahı artıracak.
Ne diyelim, daha üretken bir yapıya doğru dönüşmek dileğiyle
İyi okumalar dilerim...
Eren CERCİZ
Akhel İnşaat, yeni plent
yatırımında Sigma asfalt
plentini tercih etti.
Üreten tarafta olmak
İletİşİm
BiziTakip Edin
TEMMUZ -AĞUSTOS 2018Yıl:8 Sayı:53 ISSN:1309-6095
ASFALTIN RENKLİ
DÖNEMİ
YOL KAZILARINDA
GELİŞEN TEKNOLOJİ
KIRICI SEKTÖRÜNDE
KADIN TECRÜBESİ
AKHEL’İN ÖNCELİĞİ TEKNOLOJİ VE PERFORMANS
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...110
Powered by FlippingBook