YOL_TUNEL_AKILLI - page 6

İmtİyaz Sahİbİ
Melİh Apa
Genel Koordİnatör
Emre Apa
Sorumlu Yazı İşlerİ Müdürü
Eren Cercİz
Sorumlu Edİtör
Eren Cercİz
Yazı İşlerİ
can kaplan - Mehmet Yılmaz
rabİa albayrak
Reklam Satış
Merve İspİroğlu - Nevzat Kaygısız
Sorumlu Grafİker
Serkan Dalbudak
Tasarım
Eray Çelİk
Muhasebe / Fİnans
Seçİl Erman
Dağıtım
Aras Kargo
UPS (Ünsped Paket Servİsİ A.Ş.)
Baskı
Gezegen Basım
Yüzüncü Yıl Matbaacılar Sİtesİ
2. Cadde 202/A Bağcılar / İSTANBUL
Tel: 0 (212) 325 71 25 pbx
Fax: 0 (212) 325 61 99
Gezegen Basım Sertİfİka No: 12002
Basım Tarİhİ: ŞUabt 2018
Avrupa Temsİlcİlsİ
Mediapoint & Communications - İtalya
-
Tünelcİlİk Türkİye Dergİsİ Türkİye genelİnde
dağıtılmaktadır.Basın Kanununa göre "yerel
sürelİ" yayındır. Tünelcİlİk Türkİye Dergİsİ Apa
Yayıncılık Reklamcılık ve Fuarcılık Ltd. Şİrketİ
tarafından T.C. yasalarına uygun olarak üç ayda
bİr yayınlanmaktadır. Tünelcİlİk Türkİye Dergİsİ’nde
yayınlanan yazı, harİta, fotokopİ, İllÜstrasyon
ve konuların tüm hakları Apa Yayıncılık’a aİttİr.
İzİnsİz, kaynak gösterİlmeden alıntı yapılamaz.
facebook/yolteknolojİlerİ
İnstagram/yoltunel
Yayın Türü
Fener Kalamış Cad. No:12 Atlas Apt. Kat:6 Daİre:
11/12 34726 Kızıltoprak / İstanbul
Tel: +90.216 302 53 82 (pbx)
Fax. +90.216 302 08 10
yayıncılık
2017 yılı, bütün olumsuzluklarına rağmen yol sektörü açısından güzel bir yıl oldu. Döviz
kurlarında yaşanan artışın daha ağır etkileri olması beklenirken, aksine hem makine
yatırımları sürdü hem de projelerde herhangi bir aksama ya da gecikme yaşanmadı.
Tabii yatırımın sürmesi, ilerleyen dönemlerde ödemelerde sorunların çıkmaması
anlamına gelmiyor. Ancak sektörde şimdilik her şey yolunda gibi. Ülkenin dört bir
yanında yol ve tünel projelerinin yapımı, aralıksız bir şekilde sürdü ve sürmeye devam
ediyor. Bu tablo, 2018 yılı için nasıl bir öngörüde bulunulması gerektiğinin de açık bir
göstergesi. KGM’nin açıkladığı 2018 yılı bütçesi; 184,1 Milyar TL. Bu bütçe ile toplamda
1460 projenin de hayata geçirilmesi planlanıyor.
Özellikle Marmara ve Ege Bölgesi üzerinden bir değerlendirme yaptığımızda, hali
hazırda devam eden en büyük proje, Gebze – İzmir Otoyolu Projesi. Ana güzergahın
yanı sıra bağlantı yollarında da yıl boyunca devam edecek olan çalışmalar, bu bölgeyi
oldukça hareketli kılacak. Tabii buna bir de Çanakkale Köprüsü Projesi’ni de eklemek
gerekiyor. Köprü, İstanbul’u Çanakkale üzerinden Kuzey Ege’ye bağlayacak. Bu da
yaklaşık 110 km uzunluğunda bir otoyol yapımını beraberinde getirecek. 2018 yılında
ağırlıklı olarak kazı ve dolgu çalışmaları gerçekleştirileceği için asfalt serimine ancak
önümüzdeki yıllarda geçilecek. Ancak yine de özellikle Tekirdağ bölgesinde makine
ihtiyacı artacak, bölgede hizmet veren firmalara da bir hareketlilik sağlayacak.
Bu projelerin yanı sıra, Kuzey Anadolu Otoyolu da yine Marmara Bölgesi’nin hareketli
kalmasını sağlayacak önemli bir proje olacak. 2018 yılında büyük bir kısmı tamamlanacak
olan proje ile bağlantılı olan 3. Havalimanı da aslında yol sektörü için önemli. Projede
toplamda 6 adet pistin sadece ikisi hazır durumda. Diğer dört pistin de yapımına
kademeli olarak 2018 ve 2019 yıllarında başlanacak.
Bütün bu veriler, 2018’in güzel bir yıl olacağını gösteriyor ancak yine de hafif bir
tedirginlik var sektörde. Kime sorsak, “Sıcak para dönmüyor. Leasing borçları tavan
ama şimdilik bir şekilde ödüyoruz” yorumu yapılıyor. Döviz kurları bu şekilde artmaya
devam ederse, devlet kademesinde yaşanacak ödeme aksaklıkları, yüklenici firmaları
kötü etkileyecektir elbette. Tedirgin olmak gerekiyor tabii, ama her dönemin farklı
zorluklarında hayatta kalmış insanların sözüne de kulak asmak gerekiyor bazen sanırım;
“Bir şekilde üstesinden geleceğiz”.
İyi okumalar...
.
Eren CERCİZ
Hem maliyeti açısından hemde
boyut olarak diğer greyderlerden
daha avantajlı olan Komatsu
GD535-5, pazara yeni bir soluk
getirmeye hazırlanıyor
YOL SEKTÖRÜ HIZ KESMİYOR
İletİşİm
OCAK - Şubat
2018
Yıl: 8 Sayı: 50
ISSN: 1309-6095
ARS Asfalt, sektöre
yenİ ürünler sunuyor
John Deere İle
Wirtgen Group bİrleştİ
Projeler, 2018 yılında da
devam edecek
Temsa’danyenİ greyder:
KomatsuGD535-5
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...104
Powered by FlippingBook