TUNEL - page 11

KISA KISA
11
EKİM - KASIM - ARALIK 2017
KEPEZ’DE TÜNELLER BİRLEŞTİ
İSTANBUL’DA TRAFİK RAHATLAYACAK
OVİT TÜNELİ HİZMETE GİRDİ
Ardahan’ı Gürcistan’a bağlayacak ve 29 Ekim 2019’da hizmete
girmesi planlanan 5 kilometre uzunluğundaki tünel için çalışmalar
tüm hızıyla devam ediyor. Ardahan Valisi Mehmet Emin Bilmez,
Ilgar Tüneli’ne ilişkin, “Bu projeler kısa vadeli değil, uzun vadeli
projeler. Ülkemize, dünyaya ve insanlığa hizmet edecek
projelerdir” dedi. Bilmez, AK Parti Ardahan Milletvekili Orhan
Atalay, Belediye Başkanı Faruk Köksoy ile bir süre önce yapımına
başlanan Ardahan - Posof karayolu üzerindeki Ilgar Tüneli’nde
incelemelerde bulundu ve çalışmalar hakkında bilgi aldı. Vali
Bilmez, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, Ardahan’da an
itibarıyla üç tünelde çalışma olduğunu belirterek, “Aşık Şenlik
Tünelimiz hemen hemen yarılandı. Demiryolu Tünelimiz batıyı
doğuya bağlayacak tünelimiz. Yapımı bitti. İnşallah yakında açılışı
yapılacak. Ama asıl Ardahanlıların arzuladığı ihale aşamasında
olan, proje aşaması bitmiş Sahara Tünelimizdir. Bu tünelimizin
uzunluğu 13 kilometre ve çift tüp şeklinde olacak” dedi. Tüneller
başta olmak üzere benzer projelerin büyük Türkiye hayalini
gerçekleştirdiğine işaret eden Bilmez, “Bu projeler Türkiye’nin
stratejik konumunu pekiştirecek projelerdir. Bu projeler kısa
vadeli değil, uzun vadeli projeler. Ülkemize, dünyaya ve insanlığa
hizmet edecek projelerdir” diye konuştu.
Ulaştırma,DenizcilikveHaberleşmeBakanıAhmetArslan,“Seyahat
süresini kısaltan Avrasya Tüneli ile İstanbullular yılda 52 milyon saat
zaman kazanmaktadırlar” ifadelerini kullandı. Arslan, İstanbul’un
trafik sorununun çözümü için Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile
Avrasya Tüneli’nin hizmete açıldığını, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü
ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün yükünün hafifletildiğini, inşa
edilen ve edilmekte olan otoban,
çevre ve bağlantı yollarının
da
tamamlanarak
hizmete
girmesiyle trafiğin önemli ölçüde
rahatlayacağını
vurguladı.
Avrasya Tünelini kullananların
kıtalararası yolculuğu yaklaşık
15 dakikada tamamlandığına
dikkati çeken Arslan, “Seyahat
süresini kısaltan Avrasya Tüneli
ile İstanbullular yılda 52 milyon
saat zaman kazanmaktadırlar.
Ayrıca, trafiğin çok yoğun
olduğu, Kazlıçeşme - Göztepe
hattında yolculuk süresi 15
dakikaya
indirilmiştir. Tarihi
yarımadanın doğusunda kayda
değer oranda trafik azalması ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsü
ile Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir
rahatlama sağlanmıştır” ifadelerini kullandı. Üç katlı tünelin karayolu
bağlantılarıyla birlikte, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün araç
trafiğinin rahatlatılmasına önemli katkı sağlayacağını kaydeden
Arslan, “6,5 kilometre uzunluğunda ve 17 metre çapında olacak
Büyük İstanbul Tüneli, deniz yüzeyinden 110 metre derinlikte
döşenecektir. Proje kapsamında her iki yönde ikişer şeritli ve 16
kilometre uzunluğunda karayolu geçişiyle birlikte, boğaz geçişini
sağlayan 31 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyona sahip bir metro
hattı planlanmaktadır. Dünyada ilk kez yapılacak olan 3 katlı tünel
kesitine sahip proje, her iki ulaşım modunun ortaklaşa kullanımını
amaçlayan etkin bir proje olmasının yanı sıra bir prestij projesi
özelliğini taşımaktadır” değerlendirmesinde bulundu.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan,
Türkiye’nin en uzun tüneli Ovit’inbir tüpünün tamamlandığını
belirterek, “Kar yağışı nedeniyle geçit vermeyen Ovit Dağı
nedeni ile planlanandan 10 gün önce kontrollü bir şekilde
geçişler açıldı” dedi. Bakan Arslan, yaptığı açıklamada,
Karadeniz ileDoğuAnadolu’yu birbirine bağlayan en önemli
koridorlardan olan Rize-Erzurum karayolunun Ovit Dağı
Geçidi’nde inşa edilen tünelin 14 bin 200metre uzunluğunda
çift tüpten oluşan ve Türkiye’de bitmiş olan en uzun tünel
olduğunu söyledi. Ovit Tüneli projesinin önemine değinen
Arslan, “Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayacak olan
proje, Karadeniz trafiğinin Nahçivan’a, İran’a, Gürcistan’a,
Ermenistan’a gidişini kolaylaştıracak” diye konuştu. Arslan,
önceki yıllarda kar yağışı nedeniyle Ovit Geçidi’nin trafiğe
kapatıldığını hatırlatarak, “Bu mevsimlerde özellikle Ovit
Geçidi, geçit vermediği için biz oraya araçların gidişini
yasaklıyorduk ve araç gidişine izin vermiyorduk, kışın 3-4
ay orası tamamen kapanıyordu. Dün itibarıyla Ovit Tüneli’ni
açmayı hedeflemiştik ancak yaklaşık 10 gün önce yağan
kar nedeniyle Ovit Dağı’nın geçit vermediğini görünce
planlanandan 10 gün önce kontrollü bir şekilde geçişleri
verdik.” diye konuştu. Tünelde bir gidiş bir geliş şeklinde
ulaşım sağlandığını ifade eden Arslan, şunları kaydetti:
“Ovit Tüneli’nin iki tüpünden bir tanesini hizmete sunduk,
bir gidiş bir geliş olarak, bir tüp insanlarımıza hizmet edecek.
İnşallah önümüzdeki yılın ilk aylarında da Ovit’teki ikinci tüpü
bitirerek, iki gidiş iki geliş hizmet edecek şekilde insanımızın,
sürücülerimizin, misafirlerimizin hizmetine sunacağız.
Türkiye’nin en büyük tünelini bitirmiş olduk. Bu kış bir gidiş
bir geliş olarak tünelin bir tüpünü hizmete verdik.”
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...52
Powered by FlippingBook