TUNEL_Nisan_Haziran - page 10

k
ısa
k
ısa
10
tünelcilik türkiye
|
nisan-mayıs-haziran 2017
Rize’nin İkizdere ilçesinde 2 bin 640 rakımlı Ovit
Dağı’nda yapımı süren ve Türkiye’nin en uzun
tüneli özelliğini taşıyan Ovit Tüneli’nde, ışığın
görünmesinin ardından betonlama çalışması
yüzde 88 tamamlandı. Cumhurbaşkanı Recep
Tayyip Erdoğan tarafından başbakanlık yaptığı
13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atılan ve “Işık
Göründü” töreni 11 Kasım 2016’da Başbakan
Binali Yıldırım’ın katılımıyla gerçekleştirilen Ovit
Tüneli, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere
toplam 14,3 kilometre uzunluğu ile Türkiye’nin
en uzun, dünyanın ise en uzun üçüncü tüneli
olacak. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış
kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim
yüzde 2,13 olarak gerçekleştirildi. Bugüne
kadar 3,7 milyon metreküp kazı yapılan tünelde,
211 bin metreküp püskürtme beton, 3 bin 500
ton profil demir kullanıldı. Üst kazı çalışmaları
tamamlanan tünelde, altyapı kazısı olarak 540
metre, beton imalatı için ise 3 bin 100 metrelik
İBB’nin ‘Haliç Su Altı Karayolu Tüneli’nin
detayları ortaya çıktı. Haliç’te deniz seviyesinin
8.5 metre altında inşa edilecek tünel köprü,
deniz tabanına çakılacak kazıklar üzerine
kurulacak. 80 metre derinliğe çakılması
planlanan yaklaşık 44 kazık üzerine
yerleştirilecek tünelin altında da üstünde de
deniz olacak. 35 metre genişliğinde dikdörtgen
şeklinde tasarlanan tüp 3 şerit gidiş, 3 şerit
geliş olacak. Tünel projesinin hayata geçmesi
ve Atatürk Köprüsü’nün kaldırılması ile birlikte,
Haliç kıyısında bulunan ve Mimar Sinan
tarafından inşa edilen Sokullu Mehmet Paşa
Cami ile Haliç Tersanesi arasından Şişhane’ye
uzanan yol kuzeye kaydırılacak. Proje ile
birlikte Sokullu Mehmet Paşa Camisi’nin yanı
sıra cami çevresinde bulunan Saliha Sultan
Çeşmesi ve çevresinin de düzenlenmesi
planlanıyor. Öte yandan Perşembe Pazarı’ndan
Galata Köprüsü’ne kadar uzanan güzergahta
park ve yürüyüş yollarının yapımına başlandı.
Toplam 900 metre uzunluğundaki su altı tüneli,
Beyoğlu ile Fatih’i birbirine bağlayan Atatürk
Köprüsü ile benzer bir rota izliyor. Köprünün
kaldırılması ile Unkapanı boyunca ilerleyen
Atatürk Bulvarı, Atatürk Köprüsü yerine su
altı tüneli ile Haliç’e uzanacak. Kasımpaşa’da
bulunan Kuzey Deniz Saha Komutanlığı
önünden çıkacak tünel, Şişhane ve Karaköy
güzergahlarına bağlanacak. Tünelin her iki
yakadaki çıkış noktaları döner kavşaklarla
yollara erişim sağlanacak.
ENR (Engineering News Record) Dergisi
tarafından Avrasya Tüneli’ne “2016 Küresel En
İyi Tünel Projesi” ödülü verildi. Dünyanın önde
gelen uluslararası inşaat / müteahhitlik dergisi
ENR; dünyanın en iyi inşaat projelerini, 20 farklı
kategoride “Global Best Projects Award” ile
ödüllendirdi. Avrasya Tüneli güvenlik performansı,
yenilikler, tasarım ve inşaat kalitesi, global proje
ekibi ve ekipler arası işbirliğinin başarısı bakımından
uluslararası kriterlerle değerlendirildi. Projenin
topluma ve inşaat sektörüne faydaları da Jüri
tarafından göz önünde bulundurularak Avrasya
Tüneli, tünel ve köprü kategorisinde 2016 yılının
“Küresel En İyi Tünel Projesi” ödülüne layık
görüldü.
alan kaldı. Ayrıca tünelin havalandırması içinse
yüzde 15 eğimle bin 710 metre uzunluğunda
yaklaşım tüneli çalışması devam ediyor. Çift tüp
şeklinde inşa edilen tünelin 1 milyar 140 milyon
liraya mal olması planlanıyor. Bu yıl sonunda
hizmete girmesi beklenen tünel sayesinde 250
kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200
kilometreye düşecek.Tünel hizmete alındığında
Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu
bölgeleri arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ
tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve
güvenli hale gelecek.
Türkiye’nin en uzun tüneli turizmi de canlandıracak
Haliç’e su altı tüneli geliyor
Avrasya Tüneli’ne ödül
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...52
Powered by FlippingBook