TUNEL_Temuz_Ağustos_Eylül - page 10

10
temmuz - Ağustos - eylül 2017
KISA KISA
GELECEĞİN TÜNELLERİ
İZMİT’TE ÖNEMLİ YATIRIM
DEMİRKAPI TÜNELİ’NDE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
TechCrunch San Francisco Disrupt 2017‘nin önemli
konuşmacılarındanbiriTeslayatırımcılarındanSteveJurvetson‘dı
ve konuşmasında The Boring Company’nin Los Angeles’taki
trafiği azaltmaamacıylabaşlanantünel projesi hakkındaaçıklama
yaptı. Musk’ın Hyperloop tünel bağlantılarının yanı sıra, Juverson
daha yakın vadede, daha kısa ve elektrikli araçlara yönelik
tünel projelerinden bahsetti. Kişisel olarak bu fikre hyperloop
tünel fikrinden daha sıcak baktığını belirten Juverson, bunun
sebebinin bu tünellerin elektrikli araçlara odaklı geliştirilecek bir
proje olmasından kaynaklandığını söyledi. Juverson, bu tüneller
hayata geçirildiğinde ve artmaya başladığında karbon salınımı
probleminin de büyük ölçüde ortadan kalkacağına inanıyor.
Juverson, bu durumun konu üzerindeki kilit nokta olduğunu
ve değişikliklerle birlikte bütün tünel kavramının değişeceğini
söylüyor. Bu değişiklikler sayesinde, tüneller kısalacağı ve
küçüleceği için, kazı süresi kısalacak ve tünellerin birbirlerine
bağlanması kolaylaşacak. Doğal olarak yollarda ve yüzeyde
daha az hasara yol açılmış olacak. Hyperloop tünel projelerinin
halen uzun mesafeler için mantıklı bir girişim olduğunu, ancak
yine de, hyperloop tünel projelerinin maliyetli olduğu gerçeğini
değiştirmediğini de ekliyor.
İzmit Körfezi’ni Karamürsel’den Gebze Eskihisar’a kadar
atıksu kollektör hatları ve arıtma tesisleri ile kanalizasyon ve
çamurdan arındıran İSU Genel Müdürlüğü, kalan son kısım
olan Gebze Eskihisar ile Darıca’nın alt kısımlarını Gebze İleri
Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisine bağlamak için hazırladığı
projenin inşaat çalışmalarını sürdürüyor. Toplam 35 milyon
TL’ye mal olacak proje kapsamında, kurum tarihinde ilk defa
2.7 km uzunluğunda tünel-mikrotünel inşa edilecek. İSU Genel
Müdürlüğü, geçtiğimiz yıllarda yaptığı mikrotünel ve kollektör
hattı ile Darıca Bayramoğlu bölgesinin atıksularını Gebze İleri
Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisine aktararak bertaraf etti. Sahil
bölgesi olan Gebze Eskihisar ile Darıca Bayramoğlu arasındaki
bölgenin atıksularını da kuşaklama kollektör hattına bağlamak için
proje hazırlayan Kurum, bir süre önce Bayramoğlu bölgesinde
tünel için giriş (şaft) yapılarak çalışmalara başlandı. Atıksuları
alınacak bölgenin deniz kotunda olmasından dolayı eksi 13 metre
kotuna kadar inildi. İlk defa kullanılacak TBM ile 2,9 metre çapında
toplam 2.7 km uzunluğunda tünel ile mikrotünel yapılacak.
Konya-Antalya arasında Seydişehir-Akseki-Manavgat üzerinden sağlanan ulaşıma alternatif olacak yeni yol, Beyşehir-
Derebucak-İbradı-Serik üzerinden de bu iki ili birbirine bağlayacak. Tünel ve yol yapım çalışmaları tamamlandığında Antalya
-Konya arasındaki mesafe 45 kilometre kısalacak. Ak Parti Antalya Milletvekili Atay Uslu, İbradı ilçesi Eynif Ovası’nda bulunan
tünel şantiyesine yaptığı ziyaret esnasında işçilerle sohbet etti ve tünel inşaatı ile ilgili açıklamalarda bulundu. Uslu, “Antalya
ile Konya arasında alternatif yol çalışmasında ve çift tüp olarak toplamı 10 km olacak Demirkapı Tünelleri’nde çalışmalar
hızla devam ediyor. Tünel ve yol inşasında
370 işçi ve mühendisimiz 24 saat esasıyla
çalışıyor. Tünelin birinci 5 km’lik tüpünde
delme işlemleri bitti, betonlama işlemlerinde
sona gelindi. İkinci 5 km’lik tünelinde beş
ayrı noktadan kazma işlemi devam ediyor
ve 1,5 km’lik kısmı kazıldı” dedi. Yeni yol
güzergahı ve Demirkapı Tüneli ile Akdeniz
Bölgesi ile İç Anadolu’yu birbirine daha da
yakınlaştırdıklarını dile getiren Uslu, “Tünelin
girişi İç Anadolu, çıkışı Akdeniz Bölgesi. Kışın
bir tarafta kar yağarken, diğer çıkışta güneşli
ve sıcak hava hissedilebilecek. Tünelin
girişi ve çıkışı arasında 8-10
o
C sıcaklık farkı
olduğundan, beş dakikalık geçiş sürecinde
iklim farklılığı hissedilecek” dedi.
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...52
Powered by FlippingBook