TUNEL - page 10

10
EKİM - KASIM - ARALIK 2017
KISA KISA
GAZİOSMANPAŞA’daTRAFİKRAHATLAYACAK
145 KM TÜNEL YAPILACAK
TÜNELLER BÖLGESİ
Gaziosmanpaşa ile Eyüp arasında trafiği rahatlatacak
proje, hayata geçiriliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve
Gaziosmanpaşa Belediyesi iş birliğiyle Gaziosmanpaşa’da
trafik sorununa çözüm getiren projelerden birisi daha hayata
geçiriliyor. Bu kapsamda Gaziosmanpaşa ile Eyüp arasında
özellikle mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde yoğunlaşan trafiği
rahatlatacak karayolu tünelinin yapımına başlandı. Yapımına
başlanan tünel, Gaziosmanpaşa Caddesi ile Silahtarağa
Caddesi’ni birbirine bağlayacak. Hali hazırda Eyüp üzerinden
gelen araçlar ilçe meydanına girmek zorunda kalarak hem
yolu 2 kilometre uzatmış hem de trafikte zaman kaybı yaşamış
oluyor. Yapılacak tünelle birlikte bu yol 150 metreye kadar
düşecek ve vatandaşlar Gaziosmanpaşa Caddesine trafiğe
takılmadan rahatça ulaşabilecek. Çalışma, 75 metresi tünel geçit
olmak üzere 200 metrelik karayolunu kapsıyor. Proje maliyeti 15
Milyon TL olan tünelin, 180 günde tamamlanması planlanıyor.
İstanbul’da 2019’a kadar 98 kilometre uzunluğundaki 17
tünel projesi hizmete alınacak. 2019 sonrası ise 47 kilometre
uzunluğundaki 11 tünelin tamamlanmasıyla 2023’e kadar
İstanbul’un altına 145 kilometre yeni yol inşa edilecek. Halihazırda
yapımı devam eden toplam 5,78 kilometre uzunluğundaki
Kasımpaşa - Sütlüce ve Libadiye - Çamlıca tünellerinde son
aşamaya gelindi. İBB’nin Avrupa’da 22, Asya’da 6 tane tünel
projesi nulunuyor. 2019 yılına kadar hizmete alınması planlan
yaklaşık 98 kilometre uzunluğunda 17 tünel projesi yer alıyor.
Örneğin Kağıthane’den tünel ile Bayrampaşa’ya oradan
Bağcılar’a kadar gidilebilecek. Dolmabahçe ile Levazım arasına
yapılacak tünel Cendere yolu Ayazağa’dan Baltalimanı’na
oradan da Çayırbaşı’na kadar uzanacak. Bu sayede Beşiktaş’tan
Sarıyer’e yer altından kesintisiz ulaşım sağlanacak. Kağıthane’den
Büyükçekmece’ye bağlanacak yaklaşık 52 kilometrelik tünel
6 ilçeyi birbine bağlayacak. Kağıthane’den başlayacak tünel
Bayrampaşa, Bağcılar üzerinden Küçükçekmece’ye Avcılar
üzerinden de Büyükçekmece’ye kadar uzanacak.
Dağlık coğrafyasıyla Türkiye’nin karayolu ağı üzerinde en fazla tünele sahip ili Gümüşhane’de, trafiğe açık ve yapımı süren
toplam 52 tünel bulunuyor. Doğu Karadeniz’in iç kesimdeki ili Gümüşhane’de, 496 kilometrelik karayolunun 15 bin 803 metresi
tünellerle geçiliyor. Yapımı süren 17 tüpten oluşan 10 tünelin de tamamlanmasının ardından karayolu ağının 30 kilometresi daha
tünellerle geçilmiş olacak. Yürütülen projeler tamamlandığında trafiğe açıklarla birlikte kentin yol ağının yüzde 9’luk kısmında
ulaşım tünellerle sağlanacak. En büyük tünel projelerinden Tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan ve Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya
bağlayacak dünyanın ikinci, Avrupa’nın ise
en uzunu Yeni Zigana Tüneli ile kentin sahille
bağlantısı 8 kilometre kısaltılacak. Toplam
uzunluğu 29 kilometre olan ve Gümüşhane’nin
plaka numarasıyla özdeşleşen tüneldeki
çalışmalarda, çift tüpte 10 bin 400 metreye
ulaşılarak projede yüzde 36’lık fiziki ilerleme
sağlandı. Yeni Zigana Tüneli’nin geldiği son
noktadaki çalışmaları yerinde inceleyen
Gümüşhane Valisi Okay Memiş, Gümüşhane’nin
topoğrafik açıdan zor bir yapıya sahip olduğunu
söyledi. Bunu bir dezavantaj değil zenginlik olarak
gördüklerini belirten Memiş, “Kayalıkların üzerine
kurulmuş bir şehiriz. Bu coğrafyadan dolayı 52
tünelle adeta tüneller şehriyiz. Ulaşımımızı tünel
olmadan sağlamamız pek mümkün değil.” dedi.
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...52
Powered by FlippingBook