ICT_Kasım - page 9

9
Kasım
2017
international
construction
Türkiye
ULUSLARARASI İNŞAAT HABERLERİ
FUAR TAKVİMİ
2017
Excon 2017
Aralık 12-16, 2017
Bengaluru, Hindistan
2018
Executive Hire Show
Şubat 7-8, 2018
Coventry, Birleşik Krallık
World Of Concrete
Şubat 22-26, 2018
Las Vegas, ABD
Bauma ConExpo Africa
Mart 13-16, 2018
Johannesburg, Güney Afrika
Rental Türkiye
Mart 28, 2018
İstanbul, Türkiye
Intermat 2018
Nisan 23-28, 2018
Paris, Fransa
VİPP 2018
Mayıs 2-5, 2018
İstanbul, Türkiye
Hillhead
Haziran 26-28, 2018
Buxton, Birleşik Krallık
Concrete Asia
Ekim 6-8, 2018
Bangok, Tayland
SC&RA Crane & Rigging
Eylül 26-28, 2018
Louisville, KY, ABD
Bauma ConExpo India
Aralık, 2018
Delhi, Hindistan
ADYK’dan Hindistan’a
altyapı yatırımı
Çin-Tayland demiryolu
hattında sorun var
A
bu Dabi Yatırım Kurumunun (ADYK) bağlı
kuruluşlarından biri, Hindistan Ulusal Yatırım
ve Altyapı Fonu’na (UYAF) 1 milyar $’lık
yatırım yapmayı kabul etti.
Hint hükümetinin oluşturduğu UYAF, işbirliği
yapmak isteyen yerli ve yabancı yatırımlardan gelecek
kaynakların toplanması için bir platform sunma
amacını taşıyor.
ADYK, bu çerçevede, Hint altyapı sektörüne
yabancı sermaye akışını kolaylaştırma amacını güden
UYAF Ana Fonu’nun ilk kurumsal yatırımcısı oldu.
ADYK Gayrimenkul ve Altyapı Birimi icra
direktörü Khadem Al Rumaithi, konuyla ilgili olarak,
“ADYK, gerek Hindistan’da gerekse dünya genelinde
uzun zamandır altyapı yatırımları yapan bir kuruluş
olarak, başka uzun vadeli kurumsal yatırımları da
çekeceğine kesin gözüyle baktığımız UYAF’ın ilk ortağı
olma fırsatını memnuniyetle karşılıyor.” açıklamasını
yaptı.
ADYK, aynı zamanda UYAF’a bağlı yatırım
yönetim şirketi Ulusal Yatırım ve Altyapı Limitet’in
hissedarları arasında yer alacak.
UYAF icra başkanı Sujoy Bose’nin konuya ilişkin
sözleri ise şu şekildeydi: “Bu anlaşma, kurum olarak
hedeflerimize bağlı kalırken, uluslararası yatırımcıların
ilgisini çekecek bir yatırım yapılanmasının
oluşturulması yönünde ADYK ile yürüttüğümüz
kapsamlı işbirliği sürecinin zirve noktasını ifade ediyor.”
T
ayland’ın başkenti Bangkok ile Çin’in
güneyi arasında uzanması planlanan ve ciddi
gecikmelerle karşılaşan 1.260 km’lik demiryolu
hattında yeni bir terslik daha baş gösterdi.
Projenin olumsuz çevresel etkileri hakkında
Tayland tarafının dile getirdiği kaygılar, projenin
önümüzdeki ay için planlanmış başlangıcını
engelleyecek gibi görünüyor.
Çin’in Bir Kuşak Bir Yol girişiminde önemli bir
öğe olarak gösterilen, 5,2 milyar $ maliyetli hızlı tren
hattının ilk safhasını oluşturan 250 km’lik bölüm,
Tayland’da Bangkok ile ülkenin kuzeydoğusundaki
Nakhon Ratchasima arasında inşa edilecek.
Bu yılın Haziran ayında, Çin bankalarından
alınmış kredilerin geri ödemelerine ve arazi kullanım
haklarına ilişkin sorunlardan kaynaklanan çeşitli
engeller karşısında, Tayland Başbakanı Prayuth Chan-
ocha, hukuki kısıtlamalardan etkilenmeden projeyi
yürütme yetkisini üzerine almak üzere, anayasanın
44’üncü maddesini devreye sokmuştu.
Chan-ocha, inşaat çalışmalarına Kasım ayında
başlayacağını, teknik uzmanlık ve hat ekipmanlarının
Çin tarafından temin edileceğini, Tayland’ın ise
finansman ve inşadan sorumlu olacağını açıklamıştı.
Ancak, son gelişmeler, çevresel etki çalışması
tamamlanmadan projenin ilerleyemeyeceği ve bunun
için de 2018 başlarına kadar beklenmesi gerekeceği
yönünde.
Bu yıl içinde benzer bir
anlaşmadan geri çekilen Çin
Devlet İnşaat Mühendislik
Kuruluşu (CSCEC), Mısır’ın
mevcut başkenti Kahire’nin
doğusunda oluşturulması
planlanan yeni idari başkent
kapsamındaki merkez ticaret
bölgesinin inşası için 3 milyar
$’lık sözleşme imzaladı. Yeni
Kahire adlı dev projenin bir
parçası olarak, CSCEC tarafından
345 m’lik bir gökdelen inşa
edilecek ve bu yapı, Afrika’nın
en yüksek yapısı binası olacak. Firma, yarım kilometrelik bir bölgede aynı zamanda 12 iş kompleksi, beş konut
yapısı ve iki otel inşa edecek. Yeni idari başkentin toplam alan ise 50 km
2
olacak. CSCEC, maliyetler konusundaki
anlaşmazlık sonucunda, yeni başkente ait ofislerin inşa edilmesi için imzalanan 3 milyar $’lık anlaşmadan, 2017
başlarında çekilmişti. Mısır hükümeti ile Uluslararası Para Fonu (IMF) arasında yapılan anlaşmayla, geçtiğimiz
yılın sonlarında temin edilen 12 milyar $’lık mali yardım karşılığında ülkede dalgalı kur uygulamasına geçilmiş ve
sonrasında Mısır lirası ciddi bir değer kaybına uğramış, buna bağlı olarak inşaat maliyetleri yükselmişti. CSCEC’in
bu dev projede tekrar yerini alması, Mısır’ın Çin için taşıdığı diplomatik önemin bir işareti sayılmakta. Çin’in Mısır
büyükelçisi Song Aiguo, imza törenine katıldı ve projenin, Çin tarafından yürütülen Bir Kuşak Bir Yol girişimi
kapsamında iki ülke arasında devam eden işbirliğinin önemli bir parçası olduğunu söyledi.
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...68
Powered by FlippingBook