ICT_Ekim - page 9

9
Ekim
2017
international
construction
Türkiye
ULUSLARARASI İNŞAAT HABERLERİ
FUAR TAKVİMİ
2017
Bursa 3. Uluslararası Blok
Mermer Fuarı
Ekim, 25-28 2017
Bursa, Türkiye
Uluslararası Kiralama
Konferansı
Ekim, 31 2017
Şangay, Çin
Excon 2017
Aralık 12-16, 2017
Bengaluru, Hindistan
2018
Executive Hire Show
Şubat 7-8, 2018
Coventry, Birleşik Krallık
World Of Concrete
Şubat 22-26, 2018
Las Vegas, ABD
Bauma ConExpo Africa
Mart 13-16, 2018
Johannesburg, Güney Afrika
Intermat 2018
Nisan 23-28, 2018
Paris, Fransa
Hillhead
Haziran 26-28, 2018
Buxton, Birleşik Krallık
SC&RA Crane & Rigging
Eylül 26-28, 2018
Louisville, KY, ABD
Bauma ConExpo India
Aralık, 2018
Delhi, Hindistan
Kırım köprüsünün
kemeri yerleştirildi
Hızlı tren projesine
yeşil ışık
R
usya ile Kırım arasında, Kerç Boğazı’nın üzerinden
geçecek kara ve demiryolu köprüsüne ait 6.000 tonluk
kemerin yerleştirilmesi işlemi tamamlandı. Rusya’daki en
büyük köprülerden biri olarak gösterilen, 19 km uzunluğundaki
yapı, Taman Yarımadası’nda başlayıp, 5 km’lik mevcut baraj
setinin ve Tuzla adasının üzerinden geçtikten sonra Kerç
Boğazı’nı aşacak ve Kırım sahiline ulaşacak.
Dev kemerin kaldırılıp yerleştirilmesi, yaklaşık 12 saatte
tamamlandı. Kemer, ilk olarak bir yüzer mavna sisteminin
üzerinden alınıp 1 m yüksekliğe kaldırıldı ve mühendisler,
halat donatım görevlileri, denetçiler ve kalite uzmanlarından
oluşan 30 kişilik ekip tarafından tüm mekanizmaların
sorunsuzluğu kontrol edilene kadar bir saat süreyle o şekilde
havada tutuldu.
Sonrasında, sudaki gemi geçiş desteklerinin üzerine
yerleştirilmiş 700 halat ve 16 krikodan yararlanılarak kaldırma
işlemine devam edildi. Krikoların her biri 590 ton yük
kapasitesine sahipti.
Uzunluğu 227 m olan kemer, köprünün demiryolu geçişi
için hazırlandı. Karayolu kısmında da ayrı bir kemer bulunacak
ve iki kemer, suyun üzerinde 35 m’lik bir geçiş yüksekliği
temin edecek. Böylece gemilerin herhangi bir engel olmadan
geçişi mümkün olacak.
Köprüdeki çift yönlü demiryolu, her gün 47 çift trenin
geçiş yapmasına olanak tanıyacak şekilde tasarlanırken, dört
şeritli karayolu da günde 40.000 taşıt geçiş kapasitesi sunacak.
Köprünün, 2018 sonlarında kara taşıtları tarafından
kullanıma hazır hale gelmesi, ilk tren seferlerinin ise 2019’da
başlaması hedeflenmekte.
H
indistan Başbakanı Narendra Modi
ile Japon mevkidaşı Shinzo Abe,
Hindistan’ın ilk hızlı tren bağlantısı
için temel atma törenine katıldılar.
İki başbakan, önümüzde yılın başlarında
inşasına başlanması beklenen projenin
temelini attılar.
Hızlı tren hattı, Hindistan’ın batı sahili
boyunca, Ahmedabad ve Mumbai kentleri
arasındaki 530 km’lik güzergâhı kat edecek.
Güzergâhta 250 km/saate varan hızlara
ulaşarak yolculuğu iki saatte tamamlaması
planlanan tren, 750 yolcu kapasiteli olacak.
2022’de tamamlanması hedeflenen hattın
üzerinde 12 istasyon, 21 km uzunluğunda
bir tünel ve 7 km uzunluğunda bir deniz alt
geçidi bulunacak.
İnşaat projesi, Hint Demiryolları ile
Japon Shinkansen Technology arasında
oluşturulan proje ortaklığı tarafından
yürütülecek 19 milyar $’lık tahminî
maliyetin %80’lik bölümü, Japon
hükümetinin sağlayacağı düşük faizli kredi ile
karşılanacak.
İki başbakan, aynı zamanda Vadodara’da
inşa edilecek ve hızlı tren projesi için yaklaşık
4.000 kişinin gerekli eğitimden geçirilmesini
sağlayacak bir kuruluşun temellerini de
attılar.
Amerikan Gümrük ve Sınır Koruma
(CBP) idaresi, Başkan Trump’ın
Meksika sınırı için tasarladığı
duvarın inşası amacıyla, beton
dışında malzemelerin kullanılacağı
prototipler hazırlamaları için dört şirketi
görevlendirdi. Bundan önce de olası
beton çözümleri içeren sözleşmelerin
belirlendiği açıklanmıştı.
CBP, bu yılın Mart ayında, çeşitli
prototiplerin hazırlanmasını sağlamak
amacıyla, duvar tasarımlarının
hazırlanması için iki Teklif Çağrısı
düzenlemişti. Çağrılardan birinde betonla, diğerinde başka malzemelerle prototiplerin tasarlanması istenmişti.
Beton harici malzemeler için Teklif Çağrısı’na yanıt veren yükleniciler arasından, Alabama merkezli Caddell
Construction, Arizona merkezli KWR Construction, Maryland merkezli ELTA North America ve Mississippi merkezli
WG Yates & Sons Construction Company seçildi. Hazırlanacak prototiplerin iki amaca hizmet edeceği belirtilmekte. İlk
olarak, duvarın inşa edileceği noktalarda yasadışı geçişlerin önlenmesi ve ikinci olarak, yeni malzemelerin kullanılması
yönünde yenilikçi yaklaşımların ortaya koyulması ve böylece yeni duvar tasarımlarına dönük potansiyelin CBP
tarafından değerlendirmeye alınması. CBP, sınır duvarının inşasında en iyi yolların belirlenmesi için sektörle işbirliği
yapacağını ve Amerika Sınır Muhafaza ihtiyaçları doğrultusunda mevcut araçların genişletileceğini bildirdi.
Prototiplerin önümüzdeki aylarda inşa edilmesi planlanmakta.
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...68
Powered by FlippingBook