ICT_Haziran - page 9

9
haziran 2018
international
construction Türkiye
ULUSLARARASI İNŞAAT HABERLERİ
FUAR TAKVİMİ
2018
Bauma CTT Russia
Haziran 5-8, 2018
Moskova, Rusya
Hillhead
Haziran 26-28, 2018
Buxton, Birleşik Krallık
Intermat ASEAN
Eylül 6-8, 2018
Bangkok, Tayland
Concrete Asia
Ekim 6-8, 2018
Bangok, Tayland
SC&RA Crane & Rigging
Eylül 26-28, 2018
Louisville, KY, ABD
International Rental
Conference (IRC)
Kasım 26, 2018
Şangay, Çin
Bauma China 2018
Kasım 27-30, 2018
Şangay, Çin
Bauma ConExpo India
Aralık, 2018
Delhi, Hindistan
2019
World of Concrete
Ocak 22-25, 2019
Las Vegas, ABD
Executive Hire Show
Şubat 6-7, 2019
Coventry, B. Krallık
World of Asphalt
Şubat 12-14, 2019
Indianapolis, ABD
Tayland’da yeni
yüksek hızlı
demiryolu
Volvo için kuvvetli
bir ilk çeyrek
F
inlandiya merkezli ekipman imalatçısı Metso
Hindistan’daki kapasitesini 2018’in sonuna kadar
%35 büyütmeyi planlıyor. Bu karar, Hindistan’da
yükselmekte olan agrega ekipmanı talebine oluşan tepki
olarak gündeme geldi.
Metso India firmasının başkan yardımcısı Kamal
Pahuja, “Hindistan’da yol yapımında kullanılan ile ticari
olan agregaya büyük ölçekli bir yatırım var. Önümüzdeki
birkaç yıl boyunca, örneğin, yol yapım sektörü günlük
olarak hazırladığı karayolu miktarını 40 kilometreden
yukarıya çıkarma hedefinde. İlave olarak, demiryolu
projelerinde kullanılan patlayıcılara olan ihtiyacın yanı
sıra, imal edilmiş kum ve sınıflandırılmış kuma olan
ihtiyaç da artıyor,” diyor. Metso’da agrega ekipmanı
iş kolu satışları alanında başkan olan Markku Simula,
“Agrega parçalama ve eleme ekipmanına olan talep
oldukça kuvvetli olmuştur. Hindistan ise, çok hızlı
gelişen altyapısıyla, agrega alanında en hızlı büyüyen
piyasalardan biridir,” diye ilave ediyor. Hindistan’da
Alwar’daki Metso Park fabrikası, operasyonlarına
2012 yılında başladı ve şu anda şirketin en büyük
küresel üretim tesislerinden biri durumunda. Fabrika,
Nordwheeler kırım ve eleme tesisinden madencilik
ekipmanına kadar bir dizi ekipman temin ediyor.
Yapılan bu yatırımla, Metso müşterilerinin büyüyen
ihtiyaçlarını karşılamayı hedeflediğini, bunu sadece
kapasite anlamında değil ama aynı zamanda bulunabilir
ürünlerin çeşitliliği anlamında da gerçekleştirmeye
çalıştığını ve Asya’daki ihracat operasyonlarını geliştirme
yolları aradığını söylüyor.
V
olvo Construction Equipment (Volvo CE) şirketi
açısından bütün önemli piyasalarda – özellikle Asya’da –
kuvvetli bir talep yükseliyor. Şirketin satışlarda, karlılıkta
ve sipariş alımında büyümesi gerekiyor.
Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen Intermat fuarında bir
konuşma yapan şirketin yeni başkanı Melker Jernberg, şirketinin
2018’in ilk çeyreğini kendinden emin bir şekilde, memnuniyetle
geçirdiğini belirtti. Jernberg, şirketteki yeni görevini bu yılın
başlarında devraldı. Volvo CE, net satışlarının 2018’in ilk üç ayı
süresince geçen yılın aynı zamanındaki 1,8 milyar ABD doları
satışla karşılaştırıldığında %30 fırlayarak 2,2 milyar ABD doları
seviyesinde geldiğini gördü.
Şirket kur hareketlerine göre ayarlandığında sonucun çok
daha iyi olduğu, %33 artışa karşılık geldiğini söylüyor. İşletmenin
faaliyet gelirinin de aynı şekilde olumlu bir biçimde etkilenerek,
geçtiğimiz 12 aya göre %79’luk bir artışla 325,5 milyon ABD
dolarına yükseldiğini belirtiyor. 2018’in ilk çeyreğinde, Volvo CE
aynı memnuniyeti %37 artış göstererek 23.938 makineye ulaşan
sipariş alımlarında da yaşadı. Şirket, siparişlerde gerçekleşen
bu artışların bütün piyasalardan ama özellikle Kuzey Amerika
ve Asya’dan geldiğini belirtiyor. Volvo CE, bütün bölgelerin
büyüme gösterdiği inşaat ekipmanı piyasasının çeyrek boyunca
iyileşmeye devam ettiğini söylüyor. Avrupa piyasasının %10
yükselmesi ile Kuzey Amerika piyasasının %21 yükselmesinin,
temel olarak ekskavatörlere olan taleple canlandığı kaydediliyor.
Güney Amerika düşük seviyelerde giden seyrinden
toparlanmasına devam ediyor, görülen artış %27. Asya (Çin
hariç) geçen yılla karşılaştırıldığında %21 yukarıda görünüyor,
yükselmesi Hindistan, Endonezya, Türkiye ve Orta Doğu’daki
büyümeyle gerçekleşiyor. Büyük ekskavatörlere ve tekerlekli
loderlere olan kuvvetli talep Çin piyasasının %13 büyümesine
katkıda bulunuyor.
Çin’in Şanghay kentinin kuzeyinde bulunan Jiangsu
Vilayetinde, dünyanın en büyük gergi askılı köprüsü olacağı
söylenen Şanghay-Nantong Yangtze Nehri köprüsü’nde
çalışmalar ilerliyor. Dünyanın en uzun açıklığına (1.092 m)
sahip olmanın yanı sıra köprüdeki ayaklar da 325 metreyle
dünyadaki en uzun ayaklar olacak. Doka imalatı otomatik
tırmanan bir kalıp sistemi olan SKE 100 plus, ayakların
inşasında Top-50 büyük alan kalıp sistemiyle birlikte
kullanılıyor. 2019 yılı içinde tamamlanması planlanan
Şanghay-Nantong Yangtze Nehri köprüsü mega-köprülerin
bulunduğu listede yerini alacak. 11.072 metre uzunluğundaki
köprüde iki seviye bulunuyor. Bu seviyelerin üsttekinde
altı şeride sahip bir otoyol, alt seviyede ise dört şeritli bir
demiryolu olacak. Kurulacak yeni trafik bağlantısı, Şanghay
etrafında yeni bir ekonomik bölge yaratma çabalarının sonucu.
Tamamlandığında köprü Şanghay ile Nantong arasındaki
seyahat zamanını iki saatten bir saate indirecek. Güneydeki
köprü, çelik kalıp yapısına sahip olan gergi askılı bir yapı ve
Yangtze Nehri ana kanalını geçiyor. Kuzeydeki köprü ise Tiansheng Limanı Kanalını kesiyor ve 336 m ana açıklığıyla rijit
çelik kiriş strüktürü ve esnek bir kemeri bulunuyor.
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...68
Powered by FlippingBook