ICT_Temmuz_Ağustos - page 9

9
Temmuz - Ağustos
2017
international
construction
Türkiye
ULUSLARARASI İNŞAAT HABERLERİ
FUAR TAKVİMİ
2017
BICES 2017
Eylül 20-23, 2017
Pekin, Çin
Bursa 3. Uluslararası Blok
Mermer Fuarı
Ekim, 25-28 2017
Bursa, Türkiye
Excon 2017
Aralık 12-16, 2017
Bengaluru, Hindistan
2018
Executive Hire Show
Şubat 7-8, 2018
Coventry, Birleşik Krallık
World Of Concrete
Şubat 22-26, 2018
Las Vegas, ABD
Bauma ConExpo Africa
Mart 13-16, 2018
Johannesburg, Güney Afrika
Intermat 2018
Nisan 23-28, 2018
Paris, Fransa
Hillhead
Haziran 26-28, 2018
Buxton, Birleşik Krallık
SC&RA Crane & Rigging
Eylül 26-28, 2018
Louisville, KY, ABD
Bauma ConExpo India
Aralık, 2018
Delhi, Hindistan
Barajlardaki kusurların
yarattığı kaygı büyüyor
Yeni madende
çalışmalar başladı
A
BD’nin Kaliforniya eyaleti Baraj Güvenliği Birimi,
eyalette bulunan 50’yi aşkın barajda, beton
dolusavakların mümkün olduğunca kısa süre
içinde kapsamlı bir incelemeye tabi tutulması talimatını
verdi. Yılın başlarında Oroville Barajı’ndaki dolusavağın
çökmesine yol açan tasarım kusurlarına benzer sorunların,
başka tesislerde de bulunabileceğinden korkulmakta.
Kaliforniya Baraj Güvenliği Biriminin sorumluluğu
altında yer alan, yüksek tehlike grubundaki 100’ü aşkın
barajın 50’den fazlasının risk altında olduğu sonucuna
ulaşıldı. Lopez ve Whale Rock barajları da bunlar arasında
yer alıyor.
Bu iki barajda tutulan su miktarı, Oroville ile
karşılaştırıldığında daha düşük olsa da, olası taşkın
anlarında suyun tahliyesi görevini yerine getirecek beton
dolusavakların, tıpkı Oroville’de olduğu gibi 1960’larda
inşa edildiği belirtilmekte.
Baraj Güvenliği Birimi proje mühendislerinden
Daniel Meyersohn, konu hakkında şunları söylüyor:
“Bu tesisler bugünün tasarım standartları doğrultusunda
tasarlanmadığı ya da inşa edilmediği için, görevlerini
gerektiği gibi yerine getirip getirmeyecekleri konusunda
soru işaretleri var.”
Kurum, Lopez Barajı üzerindeki incelemelerini
geçtiğimiz günlerde tamamladı ve dolusavak yapısında
“bir taşkın durumunda suyun güvenle tahliye edilmesini
engelleyebilecek jeolojik, yapısal ya da performans
kaynaklı sorunların baş gösterme olasılığının bulunduğu”
sonucuna ulaştı.”
B
atı Avustralya’nın Pilbara bölgesindeki 3,2
milyar $’lık South Flank demir cevheri
maden projesinde inşaata başlandı.
Planlanan finansman paketinin 184
milyon $’lık ilk ayağı, daha fazla inşaat işçisinin
istihdamına olanak vermek üzere, maden
konaklama tesislerinin genişletilmesinde
kullanılacak.
Newman kentinin kuzeybatısında bulunan,
yıllık 80 milyon ton kapasiteli South Flank
madeni, BHP şirketinin 2020 ortalarında
ekonomik ömrünü tamamlaması beklenen Yandi
madeninin yerini alacak.
South Flank’te elde edilecek cevherin tenör
değeri de Yandi ile karşılaştırıldığında %62 ila
%64 daha yüksek olacak.
Bir sektörel etkinlikte konuşan BHP
Minerals Australia genel müdürü Mike Henry,
proje hakkında şu bilgileri verdi: “South Flake
projemizdeki ilk inşaat çalışmaları için duyurulan
ve onaylanan ilk finansman paketinin bir
bölümü... bu çalışmalar sırasında yüzlerce kişinin
istihdam edilmesini sağlayacak. Önümüzdeki
yılın ilk yarısında South Flank projesinin tümü
için onay başvurusunda bulunacağız.”
Henry, onaylanan kaynak tutarının 3 ila 4
milyar dolar olması halinde, “inşaat sırasında
binlerce ve işletme döneminde de yüzlerce ilave
istihdamın” sağlanacağını ekledi.
ABD’nin Nevada
eyaletinde, Las
Vegas kentinde
bulunan Las Vegas
Kongre Merkezi
Bölgesi’nin 1,4
milyar $ harcanarak
genişletilmesi ve
yenilenmesine dönük
planlara, Las Vegas
Kongre ve Ziyaretçi
İdaresi yönetim
kurulu tarafından
onay verildi.
Kuruluşun yetkilileri,
projenin hazırlanması
sürecinde,
sözleşmeli inşaat tedarikçisi konumundaki Cordell Corporation şirket sahibi Terry Miller ile ortak çalışma yürüttüler.
İnşaat sırasında ticari faaliyetlerin engellenmemesi amacıyla, projenin safhalar halinde yürütülmesine karar verildi.
Safha 1’de sağlanacak 130.000 m2’lik ilave tesisin 55.700 m2’lik kısmı sergi alanı olarak kullanılırken, önceden
Riviera oteli ile kumarhanesinin bulunduğu yerde yeni toplantı salonları ve destek alanları da inşa edilecek. Bu
safhanın 2021 yılında tamamlanması planlanıyor.
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...68
Powered by FlippingBook