ICT_Haziran_BASKI - page 19

BÖLGE DOSYASI
English translation
>
19
haziran 2019
international
construction Türkiye
N
ew governments in Latin America
offer hope to a region that has recently
struggled economically.
Brazil is the largest country in South
America not just in size but also economically.
With a population of over 200 million and Gross
Domestic Product (GDP) of US$2.25 trillion, the
region’s attention is fixed on the new president
of Brazil, Jair Bolsonaro, who has said, “We will
facilitate things for investors who want to build
and maintain infrastructure in Brazil, through a
consistent plan of public-private partnerships
and privatisations.”
In fact, Jair Bolsonaro’s government has
already begun fulfilling the promise made to
open the country’s economy to the international
market.
Concessions and privatisation
In just three months of management, the
new government has begun an agenda of
concessions and privatisation. So far, the
state's asset disposal program has managed
to generate concessions (the right to use land
or property for a specified purpose, granted by
a government) for a highway and 12 small and
medium airports in different parts of the country.
Contractor CCR group won the concession
for a 473.4km stretch of road in the south, under
the condition of widening that portion of the road
which was transferred to the company. In the
next 30 years, CCR must invest a figure close
to US$2 billion on this development, improving
travel in the two southernmost states.
The 12 airport concessions were pushed for
by the Ministry of Infrastructure as part of a plan
that aims to accept bids for another 20 airports
to be auctioned off to concessionaries later this
year.
In the first of these airport auctions,
the government raised US$620 million, ten
times more than the state required for the 12
concessions. Critics claim that the minimum set
price was too low.
At a recent event in the city of São Paulo,
the new government's infrastructure minister,
Tarcisio Gomes de Freitas, said, “The minister
aims to optimise public and expand private
investments in infrastructure, in addition to
Recently, construction in Latin America has
struggled with growth, but political change and
a push for international investment could see the
region flourish. Joe Sargent reports
Seeking
international
investment
Latin Amerika
Brezilya'daki
yol projeleri
iyileştirme
için imtiyaz
teklifleri gördü
havalimanına imtiyazlar (belirli bir amaç için
arazi veya mülk kullanma hakkı) üretmeyi
başardı. Yüklenici CCR grubu, 473.4km'lik
yolun şirkete devredilen kısmının genişletilmesi
koşuluyla imtiyaz kazandı. Önümüzdeki 30
yıl içinde, CCR bu gelişmeye 2 milyar ABD
dolarına yakın bir rakamla yatırım yapacak
ve Brezilya'nın en güneyindeki iki eyaletinde
seyahatlerini iyileştirecek. 12 havalimanı imtiyazı,
bu yıl sonra imtiyaz sahiplerine ihale edilmek
üzere 20 havalimanının ihalesini kabul etmeyi
planlayan bir planın bir parçası olarak Altyapı
Bakanlığı tarafından zorlandı. Bu havalimanı açık
artırmalarının ilkinde hükümet, 12 seans için
gerekli olan devletten on kat fazla 620 milyon
ABD doları artırdı. Hükümetin eleştirmenleri,
asgari fiyatın çok düşük olduğunu iddia ediyor.
Yeni hükümetin altyapı bakanı Tarcisio Gomes
de Freitas, São Paulo kentinde düzenlenen son
etkinlikte, “Bakan, kamuoyunu optimize etmeyi
ve altyapıdaki özel yatırımları genişletmeyi,
işlerin kilidini açmayı ve dengesiz imtiyaz
sözleşmelerini yeniden pazarlamayı hedefliyor.
Yabancı yatırımcılara Brezilya'nın yatırım yapmak
için güvenli bir liman olduğunu ve projelerimizin
iyi yapılandırıldığını ve tamamen yasal olarak
kesin olduğunu gösterebilmeliyiz” dedi. Ancak,
ekonomik büyüme gerçekten önemli seviyelere
dönerse, mevcut altyapı elektrik talebindeki artışa
dayanamayacak. Bunun bilincinde olan yeni
hükümet, önceden enerji alımları için açık artırma
tarihlerini açıkladı. Yeni tesisler tarafından üretilen
elektriği taahhüt etmek için her yıl bundan 2021
yılına kadar bir açık artırma yapılacak. Brezilya
elektrik sektörü düzenleme kurumu, Aralık
2018’de, ülkenin 13 eyaletinde yaklaşık 3.4 milyar
ABD doları değerinde, 7.152 dolarlık hat ve trafo
inşaat, işletme ve bakım projelerini içeren açık
artırmaların onaylandığını açıkladı.
Durgunluk
Maalesef, Arjantin son zamanlarda art arda üç
durgunluk çeyreği yaşadığı için, Arjantin Brezilya
ile aynı ekonomik büyümeyi görmedi. Geçen yıl
mayıs ayında, Arjantin Pezosu 0,041 ABD Doları
değerinde olmasına rağmen, bu değerin neredeyse
yarısı kadar düştü ve şu anda 0,022 ABD doları
değerinde işlem görüyor. Arjantin İstatistik ve
Sayım Enstitüsü, Ocak ayında ülkenin enflasyon
oranını yayınladı. Bu oran % 2,9 olarak, Şili'nin
geçen yıl gördüklerinden daha fazla. Enerji arzını
kanıtlamak için ekstra güç ve geleceğe olan
ihtiyaç Arjantin tarafından da hissedildi. Arjantin
hükümeti, 2025 yılına kadar enerji tüketiminin
% 20'sini oluşturmak için yenilenebilir enerji
için bir hedef belirledi. Mevcut rakam % 4
düzeyinde ancak hidrokarbon çıkarma projeleri
yoluyla yenilenebilir yakıtlara yönelik artan bir
Yabancı yatırımcılara
Brezilya'nın yatırım
yapabileceği güvenli bir liman
olduğunu ve projelerimizin iyi
yapılandırıldığını ve toplam
yasal kesinlik içinde olduğunu
gösterebilmeliyiz
: Eski Peru Cumhurbaşkanı Alan Garcia,
Odebrecht'in yolsuzluk skandalına yakalandı
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...52
Powered by FlippingBook