ICT_Kasım - page 10

10
international
construction
Türkiye
Kasım
2017
ULUSLARARASI İNŞAAT HABERLERİ
Hükümet, Doğu Ekonomi Koridoru projesinin, sonraki hükümetleri için de hukuki bağlayıcılık taşımasını planlıyor
ICT
DP World
Senegal’de liman
inşa edecek
Kenya’nın ilk
otoyolunu Bechtel
inşa edecek
Tayland’ın 45 milyar $’lık altyapı atılımı
T
ayland’ı yöneten askerî cunta,
önümüzdeki 12 ayda toplam maliyeti 45
milyar $’ı bulan çeşitli inşaat projelerine
onay vermeyi hedefliyor.
Ordu üst kademesi, gelecek yıl yapılması
planlanan seçimlerle demokratik hükümete
geçilmeden önce altyapı projelerinin
uygulamaya sokulması konusunda kararlı
görünüyor. Doğu Ekonomi Koridoru Dairesinin
genel sekreteri Kanit Sangsbhan’ın söyledikleri
de bu anlayışı doğruluyor: “Acele ediyoruz. Yeni
hükümet göreve başladığında her şeyin hazır
olması amacındayız.”
Doğu Ekonomi Koridoru projesinde,
ülkenin doğusundaki Chonburi, Rayong
ve Chachoengsao illerinde bir özel yatırım
bölgesinin oluşturulması öngörülmekte. Yatırım
bölgesinde, elektronik, havacılık, biyoteknoloji
ve robotik gibi çeşitli sektörlerin desteklenmesi
amaçlanmakta. Bölgede, bunun için gerekli
altyapı ile havaalanları ve limanların yanında,
gidiş-geliş hızlı tren hatları inşa edilecek.
Ülkeyi yönetenler, Çin’in Bir Kuşak
Bir Yol girişiminde önemli bir unsur haline
geleceği düşünülen projenin ilerlemesi ve
gelecek hükümetlere uzun vadeli bir ana planın
sunulması konusunda kararlılar.
Hükümet sözcüsü Werachon
Sukondhapatipak, bu stratejinin anayasaya
uygun olduğunu ve ülkenin gelecekteki
liderlerini de hukuki açıdan bağlayıcı nitelik
taşıyacağını söyledi.
L
iman inşa ve işletme şirketi DP World,
2018 yılı sona ermeden önce, Senegal’de
Port du Futur adlı limanın yapımına
başlayacağını açıkladı. Denize kıyısı bulunmayan
16 Afrika ülkesine yük taşımacılığını geliştirme
amacını taşıyan liman projesi kapsamında bir
lojistik ve ekonomi bölgesi de oluşturulacak.
Yakında bulunan ve 2007’den bu yana DP
World tarafından işletilen Dakar limanı, bir
yarımadada yer aldığı için genişletilmesi mümkün
görünmüyor.
Senegal’in yeni Blaise Diagne Uluslararası
Havaalanı’na yakın bir noktaya inşa edilecek Port
du Futur, yıllık bir milyon adet yirmilik konteynır
elleçleme kapasitesine sahip olacak.
Liman ve ticaret bölgesinin toplam maliyeti
ise 1,3 milyar $ olarak hesaplanıyor.
Geçtiğimiz günlerde, DP World yönetim
kurulu başkanı Ahmed Bin Sulayem, Senegal
Devlet Başkanı Macky Sall ve Mali Devlet
Başkanı Ibrahim Boubacar’ın katıldığı bir
toplantıda, projeye ilişkin ayrıntılar görüşüldü.
Bin Sulayem, görüşmelerde Mali için
hazırladıkları taşımacılık ve lojistik stratejisini
de anlattı. Toplantının ardından Bin Sulayem’in
yaptığı açıklama şu şekildeydi: “Mali, altın ve
tarım ürünleri ticaretinde köklü bir geçmişe sahip.
Denize kıyısı bulunmadığı halde, Nijr Nehri’nin
de dahil olduğu, 1.800 km uzunluğundaki iç
suyollarının kullanımını en üst noktaya taşıma,
böylece yerli çiftçiler ile dış pazarlar arasında
önemli bir bağlantı oluşturma olanağı bulunuyor.”
K
enya Ulusal Karayolları İdaresi (KeNHA),
2,9 milyar $ maliyetli karayolu inşa
programıyla iligli ihalenin Amerikalı firma
Bechtel’e verilmesi kararını kamuoyu önünde
savundu. İhale sürecinde daha şeffaf davranılması
yönündeki çağrıların ardından, KeNHA genel
direktörü Peter Mundinia, büyük altyapı projelerini
hayata geçirme konusunda Bechtel’in sahip olduğu
deneyim ve itibarın bu kararda rol oynadığını
belirtti. Mundinia, açıklamasında şöyle dedi:
“Kenya hükümeti, temel altyapı projelerinin
hayata geçirilmesinde Kenya’da yardımcı olmak
üzere Amerikan şirketlerinin devreye sokulması
ve Amerikan kurumlarının mali desteğinden
faydalanılması için Temmuz 2015’te ABD
hükümeti ile bir anlaşma imzaladı.”
KeNHA, Nairobi ile Mombasa arasında
473 km’lik bir otoyolun inşa edilmesine dönük
ihaleyi, Bechtel’e bu yılın Temmuz ayında verdi.
Böylece, başlangıçta hazırlanmış olan mevcut
yolun genişletilmesi projesinden de tamamen
vazgeçilmiş oldu. KeNHA, yolun bölümler halinde
inşa edileceğini ve ilk bölümün iki yıl içinde
hizmete açılacağını, projenin tümünün ise 2014’te
tamamlanacağını bildirdi.
Otoyol, başlangıçta dört şeritli olacak ve
sonradan altı şeritli hale getirilecek.
Amerikan hükümeti ile yapılmış anlaşma
kapsamında, KeNHA ile Bechtel arasında
imzalanan sözleşme, Amerikalı proje finansman
kurumu Export Credit Agencies (ECA) üzerinden
kaynak aktarımı sağlayacak.
Meksikalı yapı malzemeleri üreticisi
Cemex, ABD’nin Orlando kentinde inşa
edilen yeni bir tematik eğlence parkı için
10.000 m
3
çimento teslim ettiğini duyurdu.
Bu malzemenin önemli bir kısmı, parkın ana
öğesi konumundaki
61 m’lik volkanın inşasında kullandı.
Elle oyularak şekillendirilen volkanın,
dünyada türünün en büyük örneği olduğu
düşünülüyor. İç ve dış yüzeylerinde su
kaydıraklarının bulunacağı yapı için kullanılan
ve Cemex tarafından temin edilen
2.500 m
3
püskürtme betonda özel bir
korozyon önleyici ve su geçirmez karışıma
ihtiyaç duyuldu. Yüzeylerin, devamlı su
akışına ve volkanın benzersiz alev oyunlarına
dayanması gerekiyordu.
İnşaatta kullanılan beton, tel örgü ve
donatı üzerine yüksek hızda püskürtüldükten
sonra, elle yontularak dikkatle şekillendirildi
ve volkanın doğal bir kayalık yapı gibi
görünmesi sağlandı. Cemex’in Orlando’daki
baş müşteri yöneticisi Keith Stewart’ın
projeye ilişkin açıklaması şu şekilde: “Projeyi
tamamlayabilmek için, üç beton santralini
günün 24 saati ve haftanın yedi günü
çalıştırdık. Santrallerden birinde korozyon
önleyici ve su geçirmez maddeler eklenirken,
diğerinde renklendirme işlemi gerçekleştirildi
ve üçüncü santralde de beyaz beton üretildi.”
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...68
Powered by FlippingBook