CPT_Mart_Nisan - page 76

76
Cranes &
Project Transport
Mart - Nisan
2018
ÖZEL YÜK TAŞIMACILIĞI HABERLERİ
Talbert’ten 54 ton kapasiteli
geniş dingilli treyler
ABD’li özel treyler üreticisi
Talbert üç dingilli
ve tandem dingilli
dolilere takılmak
üzere 60/65SA treyler modelini geliştirdi.
Yük kapasitesi 54 ton olan ekipman,
iki noktalı, 4,1 m uzunluğunda bir yük
platformuna sahip. Çalışma esnekliğinin
önemli bir özellik olarak öne çıktığı treyler,
2+2, 3+1 ve yakın 4 dingille çalışacak
şekilde düzenlenebiliyor. Yakın dört dingil
kullanıldığında ve deveboynu uzatması yer
almadığında, kapasite değeri 59 tona kadar
çıkıyor.
60/65SA, 4,8 m’lik dönüş yarıçapına
ulaşacak şekilde, tercihe bağlı olarak
Ağır yük kaldırma ve taşıma şirketi ALE,
2015 Mart’ında başladığı bir taşıma
projesini başarıyla tamamladı. Proje
kapsamında, 3.702 ton ağırlığındaki bir
kule tipi demirleme sistemi, Malezya’nın
Johor kentinde taşındı. ALE, kulenin, bir
gemi gövdesine yerleştirileceği Kore’ye
nakledilmesi amacıyla, tartım, taşıma
ve indirme işlemlerinin yürütülmesi için
görevlendirilmişti.
Avrupa’da işaretleme ve
ışıklandırmaya standart geliyor
Avrupa genelinde ağır taşımacılık
araçlarında yer alan ışıklandırma ve
işaretlemelere standart getirme yolunda
çaba harcanıyor.
Bu amaçla oluşturulan teknik çalışma
gurubunun açılış toplantısı Ocak ayı
sonunda yapıldı. Avrupa standart dışı
karayolu taşımacılığı ve mobil vinç
derneği ESTA tarafından düzenlenen
toplantı, Almanya’nın Frankfurt kentinde,
ESTA üyesi Alman derneği BSK’nin ev
sahipliğinde gerçekleşti.
On bir kişiden oluşan çalışma
grubuna, ESTA Taşımacılık Birimi
başkanı, aynı zamanda İsviçreli standart
dışı taşımacılık şirketi Friderici Special’in
teknik müdürü André Friderici ile ESTA
başkan yardımcısı ve aynı zamanda treyler
üreticisi Kässbohrer’in icra kurulu üyesi
İffet Türken eş başkanlık etti.
Grup, farklı Avrupa ülkelerinde
uygulanmakta olan çeşitli yönetmelikler
hakkında bilgi toplanması ve bu bilgilerin
incelenmesiyle işe başladı. Yükler ve
taşıtlar üzerinde uygulanan işaretlemeler,
döner tavan lambaları, yan işaret lambaları
ve dikkat işaretlemeleri bu çerçevede
ele alındı. İffet Türken’in konuya ilişkin
açıklaması şu şekildeydi: “Bu gerçekten
son derece önemli bir konu. Ülkeden
ülkeye değişen, gereksiz ve kimi zaman
önemsiz kurallarla karşı karşıyayız.
Bu durum, sektörün verimliliğini ve
güvenlik düzeyini düşürerek, nihayetinde
müşterilerimiz açısından maliyetleri
tırmandırıyor. Üstelik, bu tip kurallar,
uluslararası taşımacılara karşı adil olmayan
bir ayrımcılığın uygulanması amacıyla
bir korumacı yaklaşım şeklinde de hayata
geçirilebiliyor.”
ESTA ve BSK’ye ek olarak, Hollandalı
TLN derneği, Tii Grubu, Hipertans,
Broshuis, Kässbohrer ve Faymonville de
çalışma grubunda yer aldı. ESTA, yeni
çalışma grubunun, ülke hükümetleri
ile uluslararası kurumlar tarafından
benimsenebilecek, bağlayıcı nitelikte iyi
uygulama standartları üretmesini umuyor.
Projeye ilişkin ayrıntılar, ilk olarak
ESTA’nın Ekim 2017’de Polonya’nın
Krakow kentinde düzenlediği sonbahar
toplantısında açıklanmıştı.
Teknik çalışma grubunda yer almak
isteyen kuruluşların, bu konuda ESTA ile
iletişime geçmesi gerekiyor.
1,8 m’lik deveboynu uzatmasıyla
donatılabiliyor. Gerektiğinde sökülebilen
beşinci tekerlek pimi, 3 veya 2,7 m
dönüş yarıçapı temin ediyor. Standart
donanımda, 9,1 x 2,6 m ölçülerinde bir
platform yer alıyor. İsteğe göre farklı
platform uzunlukları, tipleri ve genişlikleri
de uygulanabilmekte. Yükleme işlemlerini
kolaylaştırmak üzere, platform yüksekliği
559 mm ile sınırlandırılmış durumda.
1...,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75 77,78,79,80,81,82,83,84
Powered by FlippingBook