CPT_Mart_Nisan - page 68

68
Cranes &
Project Transport
Mart - Nisan
2018
S
on yıllarda İstanbul’da çok sayıda
tünel projesi hayata geçiriliyor. Her
proje, hayata geçirildiği bölgeye
özgü zorluklar taşıyor. Bu zorlukların
üstesinden gelebilmek için de özel
çözümler gerekiyor. Bakırköy – İncirli
Metro Projesi’nde de benzer bir durumla
karşılaşıldı. Projenin İncirli durağında,
metro projelerinde alışılagelmiş portal
vinç kurulumu yerine, Türkiye’de daha
önce kullanılmamış bir vinç tercih edildi.
Projede Liebherr marka 630 EC-H 40
Litronic kule vinç kullanıldığını belirten
Aga Enerji TBM Koordinatörü Hikmet
Anıl Yazıcı, “Kule vinç tercih etmemizin
nedeni, ihtiyaçlarımızı ve beklentilerimizi
tam olarak karşılayacak olması” dedi.
Çalışmalarda yoğunluk
Bayburt Grup’un bir iştiraki olan Aga
Enerji, son yıllarda özellikle İstanbul’da
çeşitli metro projelerinde rol alıyor. Ataköy
– İkitelli, Bakırköy - Kirazlı Projeleri, hali
hazırda devam eden iki önemli metro
projesini oluşturuyor. Bu iki projenin yanı
sıra Dudullu - Bostancı ve Başakşehir -
Kayaşehir Metro projelerinde çalışmalarını
Kendi alanında Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyan
Liebherr 630 EC-H 40 Litronic kule vinç, Bakırköy - Kirazlı
Metro Projesi'nde kullanılmaya başlandı. Projenin TBM
Koordinatörü Hikmet Anıl Yazıcı, “Yapacağımız işe en uygun
olan makineyi seçmeye çalıştık. Önceliğimiz sorunsuz ve
hızlı olmasıydı. Bu nedenle Liebherr’i tercih ettik” dedi
Türkiye’de ilk!
sürdürüyor. İstanbul’da metro çalışmaları
konusunda geç kalındığını belirten Hikmet
Anıl Yazıcı, “İstanbul’da altyapı konusunda
yatırımların hızla devam etmesi gerekiyor.
Ancak ne yazık ki nitelikli personel bulmak
oldukça zor” dedi. Tünel projelerinde
yapılacak en ufak hatanın bile hem zaman
hem de maliyet olarak karşılığının büyük
olacağını ifade eden Yazıcı, “Bunun yanı
sıra İstanbul’un ciddi bir trafik sorunu var.
Proje devam ederken ister istemez trafiğin
aksamasına neden oluyorsunuz. Bu da
hem şehirde yaşayanları etkiliyor hem de
şantiyede malzeme sirkülasyonuna bağlı
olan bizleri” dedi.
Neden kule vinç?
“Tecrübelerimizden yola çıkarak şunu
söyleyebilirim ki; metro projelerinde
bizim birinci önceliğimiz, lojistiğin tam
olarak sağlanması. Çünkü lojistiği hızlı
yaparsanız, kazınız da hızlı devam eder.
Tünel içerisinde malzeme tedarikini
çözdükten sonra, 24 metre derinliğe
malzeme indirmek ve çıkartmak için iki
alternatifiniz kalıyor; ya portal ya da kule
vinç kuracaksınız” diyen Yazıcı, yaptıkları
hesaplamalar neticesinde, en az iki adet
portal vinç kurulumunun gerekliliğini
belirlediklerini söyledi. Ancak projede
iki adet TBM’in çalışması, portal vinç
sayısını da dörde çıkartacağını belirten
Yazıcı, şöyle devam etti: “Dört adet portal
vinç kurmak, hem maliyet hem de işletme
açısından mantıklı değildi. Ayrıca portal
vinçlerle erişebileceğimiz alanlar daha
sınırlıydı. Tüm bunların yanı sıra kule vinç,
hem daha hızı ve performanslı hem de
sonrasında farklı bir projede de kullanıma
uygun. Burada işimiz bittiğinde, makineyi
söküp, gerekli revizeleri de yaptıktan sonra
farklı amaçlarla da kullanabiliriz.”
Liebherr 630 EC-H 40 Litronic
Sefaköy - Yenikapı ve Bakırköy - Kirazlı
metro projeleri ile birlikte üç katlı yapılacak
olan boğaz altı geçiş projesinin birleşme
noktasının İncirli istasyonu olacağını
belirten Yazıcı, “Bu bağlamda istasyon
45 ile 47 metre genişliklere çıkan özel bir
istasyon. Yolcu kapasiteleri hesaplandığında
çok geniş ve büyük bir istasyon inşa
ediliyor. Standart istasyonlar 20 metreden
oluşurken, burası 48 metreye yakın
genişliğe sahip” dedi. Bu büyüklüğe sahip
bir istasyonda kule vinç ile çalışmanın
çok daha kolay olduğunu ifade eden
Yazıcı, “Liebherr 630 EC-H 40 Litronic,
toplamda 40 ton kaldırma özelliğine
sahip. Halat indirme ve kaldırmada son
derece hızlı. 40 metrelerde 13-14 ton
Hikmet Anıl Yazıcı / Aga Enerji TBM Koordinatörü
PROJE
1...,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67 69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,...84
Powered by FlippingBook